Högkonjunktur i Sturegallerian
– Vi har haft en stark utveckling hela året och ett bra gensvar från våra besökare. Vårt centrala läge och vår köpstarka målgrupp, tillsammans med vårt erbjudande med några av Sveriges bästa restauranger och ett spa i världsklass utöver shoppingen gör att vi står starkare rustade än många andra aktörer. Nu utökar vi erbjudandet med nya aktörer, många av dem öppnar dessutom exklusivt hos Sturegallerian, säger Pernilla Karvia, Sturegallerians centrumchef. Till och med augusti i år hade Sturegallerian tolv procent fler besökare, alltså en halv miljon fler besökare, än samma period förra året. Omsättningen har ökat med fyra procnet. - Trots att vi de senaste månaderna arbetat med att iordningställa lokaler för våra nytillkommande aktörer och därför inte haft verksamhet i alla lokaler så har vi en fin ökning mot föregående år som vi är nöjda med. När vi nu ytterligare stärker vårt totalerbjudande med flera nya butiker räknar vi med en fortsatt positiv trend i både besöks- och omsättningsutvecklingen, säger Pernilla Karvia till Dagenshandel.se. I ett pressmeddelande uppger Sturegallerians ledning att man nu knyter till sig flera nya aktörer. Bland annat öppnade Woolrich sin första flaggskeppsbutik i Skandinavien under augusti. Det italienska modemärket Stefanel öppnade sin enda konceptbutik i Sverige under gårdagen och brittiska Fred Perrys lyxigare konceptbutik Laurel öppnade för en vecka sedan. I slutet av september öppnar Pom Pom Parlour, en butik som inriktar sig på ”burlesk estetik” med bland annat lyxiga underkläder och sensuella lustprodukter och sist ut är Bookbinders Design som slår upp dörrarna till sin butik i mitten av oktober.