MTG-ägda butiker ökar kraftigt
Modeföretaget Nelly har ökat sin omsättning med 339 procent under kvartal två i år, jämfört med samma period förra året. En av orsakerna kan vara att Nelly haft mycket tv-reklam för att positionera sitt varumärke. Nelly omsatte 62 miljoner kronor enligt den senaste årsredovisningen. Det gäller ett brutet räkenskapsår som räknar in 2008 och fyra månaders försäljning under 2007. Det uppger Dagens Nyheter. CDON:s omsättning har ökat med 17 procent. MTG äger även kosttillskottsaffären Gymgrossisten och Gymgrossisten har ökat sin försäljning med 34 procent under det andra kvartalet. – Vi har haft ett väldigt bra första halvår, och juli och augusti också. Vi är nöjda. CDON är överlägset störst hos oss och har växt under lång tid. 17 procents ökning är inte så dåligt när man har en omsättning på en miljard, säger Mikael Olander, vd för MTG:s Internet Retailing till tidningen.