23948sdkhjf

Nytt cykellopp sponsras av Torsten Jansson

Torsten Jansson, vd för New Wave Group, och cykelkungen Salvatore Grimaldi grundar tillsammans ett nytt cykellopp. Loppet går förbi elva glasbruk och målgången sker vid Torsten Jansson nybyggda hotell.

Glasrikesresan heter det nya cykelloppet som är tänkt att ta upp kampen med Vätternrundan. Glasrikesresan är 22 mil lång och det allra första loppet någonsin startar om en dryg vecka. Cyklisterna passerar totalt elva glashyttor på vägen och en av orsakerna till att Torsten Jansson går in som sponsor beror på varumärket Craft som finns i New Waves portfälj. – Det är naturligt för oss att sponsra Glasrikeresan eftersom ett av våra klädmärken, Craft, är stora på cykelkläder. Dessutom har våra glasbruk och hotellet kopplingar till Småland, säger Torsten Jansson till Realtid.se. Ungefär 500 cyklister väntas ställa upp i årets lopp, dock väntar Torsten Jansson själv med att ställa upp till nästa år. Första pris är 60 000 kronor och loppet sponsras, förutom av New Wave, också av cykelkungen Salvatore Grimaldis Bianchi-cyklar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.522