Guldknappen till Carin Wester
”Attityden är cool och kaxig. Årets Guldknappenvinnare Carin Wester tänjer på de traditionella gränserna, och höst-vinterkollektionen ligger helt rätt i tiden”, skriver Damernas värld, som också är den tidning som delar ut priset. Carin Wester lanserade sitt dammode Carin Wester år 2003, två år senare kom hennes herrlinje Wester. Hon är utbildad vid Beckmans Designhögskola och har bland annat jobbat på Paul & Friends och som designassistent på H&M. Designbolaget hade en omsättning år 2008 på 6,3 miljoner kronor och en prognostiserad omsättning på 8,9 miljoner kronor i år. I och med vinsten tror Carin Wester att fler får upp ögonen för hennes design, nu satsar hon på att bli nästa svenska modeexport. – Damernas Värld har en bred läsekrets och förhoppningsvis kommer jag att locka fler butiker ute i landet från att ha varit ett typiskt Stockholmsmärke. Nu ska vi ut och bli stora!