23948sdkhjf

Bra sommar för Specsavers

Optikkedjan Specsavers har sett närmare 25 procent fler kunder i sommar jämfört med förra året. Samtidigt expanderar företaget och under 2009 ska totalt 25 butiker öppnas.

Under juni och juli ökade antalet kunder hos optikkedjan Specsavers med drygt 25 procent samtidigt som försäljningen ökade med sju procent i juni och 12 procent i juli. Det innebär att Specsavers också har skaffat sig en större marknadsandel i Sverige än tidigare. I juni i år hade kedjan en marknadsandel om 20 procent i Sverige, vilket kan jämföras med 12 procent under juni 2008. – Det känns mycket roligt att så många nya svenska glasögonbärare har fått upp ögonen för Specsavers och vår affärsidé - att sälja glasögon av hög kvalitet till ett bra pris. Detta sporrar oss i vårt fortsatta arbete mot att bli marknadsledare på den svenska optikmarknaden, säger Specsavers Sverigechef Henrik Wiberg. Idag har Specsavers 85 butiker och expansionen fortsätter. I ett pressmeddelande uppger Specsavers att under innevarande år ska man öppna 25 nya butiker. – Trots tuff konkurrens och svag konjunktur väljer vi att stå fast vid en fortsatt aggressiv expansionstakt. Vår ambition är att alla svenskar ska ha möjlighet att köpa högkvalitativa glasögon som inte kostar skjortan, säger Henrik Wiberg.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062