23948sdkhjf

Rabattsajter ökar försäljningen

Forum och sajter som lämnar ut rabattkoder, kuponger och personliga erbjudanden ökar trafiken och försäljningen hos svenska distanshandelsföretag.

Förra veckan fick Lindex en kraftig ökning av antalet beställningar på sin sajt sedan forumet på familjeliv.se publicerat ett felaktigt erbjudande om barnkläder för knappa tjugolappen. Den här gången var det ett tekniskt fel som orsakade orderstormen, men enligt Lindex informationschef Sofia Brax har man inget emot att rabattkoder sprids på nätet. Postorderföretaget Haléns har fått många av sina erbjudanden och personliga rabattkoder spridda på nätets olika forum. För Haléns är det positivt eftersom det ökar försäljningen. - Skulle de personifierade koderna komma i händerna på någon annan är inte det negativt utan positivt, är min spontana reaktion. Det är så nätet funkar, man tipsar om både ris och ros. Det viktiga är att erbjudandet i sig är bra, säger vd Gunnar Ryman till Göteborgs-Posten. Även Svensk Distanshandels vd Bo Lindell håller med om att rabattsajterna ger en effektiv och billig marknadsföring: – Det handlar ju trots allt om försäljning. Oftast går erbjudanden till den som redan är kund, om dessa är personliga är olika beroende på företag, säger han.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078