23948sdkhjf

Trögt för Arla i Skåne

Det går trögt att sälja Arlas mjölk i Skåne. Arlas marknadsandel i Skåne är bara hälften av vad företaget har på sina traditionella marknader.

Marknadsandelen för Arlas färskvaror - där mjölk ingår – är 25 till 30 procent i en del affärer i Skåne, jämfört mot normala 60 till 70 procent på Arlas traditionella marknader. -När det gäller just mjölk vill konsumenterna gärna att den ska vara lokal, från en gård nära, säger Tobias Wåhlén, informationsansvarig på Arla, till Trelleborgs Allehanda. Det visade också en högljudd debatt i våras när Coop skulle sälja Arlas mjölk. Coop fick backa och fortsätta att sälja Skånemejeriers mjölk. -Det är bara ett fåtal som frågar efter Arlas mjölk. Därför finns det ingen anledning att ta in den i sortimentet,säger Gabriel Rudolw, mejerianställd på Ica Maxi Västra hamnen i Malmö, till Trelleborgs Allehanda.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.059