23948sdkhjf

Boxen – den nya reklampelaren

– Fatbox är ett nytt innovativt annonsformat – ett alternativ till traditionella medier eller ett komplement till dem. Så sammanfattar Johan Runströmer, vd för Fatbox, den nya typ av showroom som väckt nyfikna blickar i flera Stockholmsgallerior den senaste tiden.

Fatbox har precis avslutat sin förs­ta kampanj – ett event för GB Glace/Carte d’Or med syfte att stärka varumärket. Genom mobila showroom i galleriorna Nacka Forum, Västermalmsgallerian och Täby Centrum har kunderna kunnat tävla om en lyxfika via digitala skärmar, ladda ner dessertrecept till mobilen via blåtand och få ta del av vårens glassnyheter. – Mycket av reklamen i dag är ganska trist. Reklam ska vara kul och vi försöker att med Fatbox tilltala alla sinnen, säger Johan Runströmer. För att göra det finns det bland annat ett luktskåp till boxen. Där kan företagen välja vilken doft de vill ska spridas runt den – asfalt, choklad eller en ny parfym. Idén till Fatbox föddes under högkonjunkturen, men innan planen genomfördes var finanskrisen ett faktum. En utmaning, men också en möjlighet, enligt Johan Runströmer:

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08