Byrå klar för Liljeholmstorget
Totalt ska Liljeholmen innehålla 90 butiker, caféer och restauranger när fastighetsbolaget Citycon genomfört sina planer. – Vi har fått ett unikt tillfälle att utveckla en ny och köpstark del av Stockholm som hittills har varit en vit fläck på både service- och shoppingkartan, säger Ulf Attebrant, vd för Citycon i Sverige. Centrumet blir tre våningar högt och totala ytan är cirka 30 000 kvadratmeter. Marknadsföringen av Liljeholmstorget ska Ymer reklambyrå stå för. – Vi vill göra Liljeholmstorget till den självklara vardagliga handels- och mötesplatsen för dem som pendlar, bor och jobbar nära Liljeholmen. Kvarterskänsla är något som kommer att genomsyra både kommunikation och känsla på plats, säger Mats Wallin, vd på Ymer. – Ymer presenterade ett spännande kreativt koncept för både den fysiska mötesplatsen och webben, säger Marita Floman, centrumchef för Liljeholmstorget, som ägs av Citycon.