23948sdkhjf

Nytt koncept och expansion för Hemma

Hemmabutikerna lanserar ett nytt butikskoncept från i höst.

Enligt ett pressmeddelande ska vitvarukedjans nya koncept bygga mer på service och foga samman den traditionella butiken med e-handeln. Fram till årsskiftet ska 3-5 nya butiker att öppnas och fler planeras under år 2010. Kedjan ska växa genom etableringar av nya egna butiker och genom att nya medlemmar ansluter sig. – Med en kapitalstark och detaljhandelskunnig ägare i Hakon Invest, har vi muskler att utveckla och låta kedjan växa snabbt, säger Daniel Lindin, vd för Hemmabutikerna. De nya butikerna ska etableras i områden med stort kundflöde och där det ”normalt inte finns vitvarubutiker”, skriver kedjan i ett pressmeddelande – Det nya butikskonceptet förstärker Hemmabutikernas erbjudande genom kopplingen till e-handel och ett utökat utbud av tjänster. Det är dags för vitvaruhandeln att flytta fokus från produkt till kund, säger Daniel Lindin. – Genom våra egna butiker har vi möjlighet att testa och utveckla vårt koncept. Det gör att vi kan leverera färdiga, framgångsrika butikslösningar till de butiker som drivs av egna entreprenörer i kedjan vilket är en styrka för alla parter, säger Daniel Lindin.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078