23948sdkhjf

Jimmy Choo för H&M

Den 14 november lanseras höstens samarbetskollektion på H&M, den här gången med det brittiska skovarumärket Jimmy Choo.

Kollektionen kommer att finnas i cirka 200 utvalda H&M-butiker över hela världen. Det är första gången som H&M samarbetar med ett accessoarmärke och Jimmy Choo kommer för första gången att erbjuda en kollektion damkläder att matcha till skor och väskor. Dessutom omfattar samarbetet en mindre herrkollektion med skor, väskor och accessoarer. – Det här samarbetet är extra spännande eftersom det är vår första designerkollektion med skor. Vi är väldigt glada över att kunna erbjuda våra kunder dessa fantastiska skor och väskor av hög kvalitet, säger Margareta van den Bosch, kreativ rådgivare, H&M. Sedan lanseringen 1996 har Jimmy Choos skor blivit ett obligatoriskt inslag på röda mattan i Hollywood och de har burits på Oscarsgalan av vinnare som Cate Blanchett, Halle Berry och Hilary Swank. – Vi känner oss hedrade över att vara en av de modeikoner som H&M väljer att samarbeta med. Vi har skapat en kollektion som tilltalar modemedvetna och urbana kvinnor och som dessutom innehåller fantastiska plagg och accessoarer för män, säger Tamara Mellon, grundare och vd för Jimmy Choo.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.069