23948sdkhjf

Heart of Brands renodlar

Heart of Brands städar i varumärkesportföljen och behåller endast tre av sina modevarumärken.

Heart of Brands har sedan det grundades försökt att satsa på en bred produktportfölj med modemärken. Men bolaget har slagits med dålig lönsamhet under alla år och påbörjar nu en ny strategi. – Som ny vd i bolaget, kan jag konstatera att det inte har någon bäring idag då bolaget har gjort stora förluster och under en längre tid haft en ansträngd likviditet, skriver vd Mats Johansson i ett brev rörande den nu beslutade nyemissionen till aktieägarna. Det är de tre etablerade varumärkena Gul & Blå, Pour och Puss & Kram som bolaget behåller efter några års försök att satsa på en bredare produktportfölj. – Rådande konjunkturläge gör det svårt att fastställa några prognoser för modeindustrin. Men som med alla lågkonjunkturer så vet vi att de vänder. Frågan är inte om utan när. Med bolagets nedbantade kostnadsmassa från slutet av kvartal två, är vi väl förberedda för att vara med på nästa konjunkturuppgång. Vårt varumärke POUR säljer dessutom bättre än genomsnittet på marknaden, vilket måste ses som ett styrkebevis nu och båda gott inför framtiden, skriver Mats Johansson vidare. Nu är det också klart att bolaget gör en nyemission.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.073