Odd Molly lanserar herrkollektion
Den planerade lanseringen av den första herrkollektionen är hösten 2010. – Efter sju år inom damkläder är vi redo att ta steget in i herrsegmentet. Vi har en erfaren och kompetent organisation och vi har en affärsmodell med utvalda agenter som gör det möjligt att nå ut i världen på ett effektivt sätt – men vi ska börja försiktigt med lansering på ett fåtal marknader nästa år, säger Christina Tillman, vd för Odd Molly. I första hand kommer det att bli en mindre herrkollektion under eget varumärke. Designen sker under Odd Mollys eget tak. Det inledande utvecklingssarbetet startar under hösten 2009. – Vi upplever att det finns en stor efterfrågan på lediga herrkläder med personlig design. Samtidigt är detta en ny målgrupp för Odd Molly, men om vi lyckas nå fram är målgruppen män och killar mer varumärkeslojala än kvinnor och tjejer, säger Christina Tillman. Men resultatet av den första kollektionen kommer att kunna mätas först år 2011 eftersom det tar tre säsonger för en kollektion att hinna sätta sig. Det säger Christina Tillman till nyhetsbyrån Direkt.