23948sdkhjf

Ny strategi ska väcka Center Syd

Center Syd i Löddeköpinge började byggas om för två år sedan. Genom byggkaos har centrumet tappat både kunder och hyresgäster. Men nu ska centrumet få en nystart med nya butiker.

För att skilja ut sig från dyrare centrum i området, som Nova Lund, ska fastighetsägaren Nordic Retail Fund ge Center Syd i Löddeköpinge en nystart med nya märken och billiga butiker. – Jag tror inte på dyra affärer just nu. Vilka märken går bra? Gina Tricot och Hennes & Mauritz går bra för att de är relativt billiga. Jag tror på billigare affärer. Vi måste betona skillnaden och utnyttja den till vår fördel, säger Maarten Vermeulen, Europachef på företaget Protego Real Estate Investors som sköter om centrumet åt ägaren. Han har nyligen presenterat en ny handlingsplan för centrumets hyresgäster. – För det första ska vi ta hand om de hyresgäster som finns. Få dem att stanna och trivas. Och det viktigaste för att uppnå det är kommunikation, säger han till Sydsvenskan. Under de år som Center Syd byggts om har både hyresgäster och kunder försvunnit, det måste ordnas innan centrumet kan få en nystart. – En god nyhet är att kommunen har en plan för hur vi ska marknadsföra oss tillsammans med de andra affärerna som finns runt omkring. Det kommer att göra Center Syd starkare, säger Maarten Vermeulen. Center Syd ägs av Nordic Retail Fund och sköts av företaget Protego Real Estate Investors. Själva fastigheten förvaltas av EMF Sverige, dotterbolag till Boultbee.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078