23948sdkhjf

Sturegallerian testar gruppköp

Sturegallerian provar nu ett nytt sätt att driva butik. Det nya konceptet Together använder sig av gruppköp, som är ett vanligt grepp på nätet.

Together är en butik som erbjuder rabatter på varor, baserat på hur stor efterfrågan det är på varorna. Enligt ett pressmeddelande är det första gången som konceptet med gruppköp testas i en fysisk butik i Sverige. Butiken är ett test och håller öppet under maj månad. Kunderna anmäler sitt intresse för varorna genom en utställning som finns i butiken. Sedan meddelas kunderna via ett sms hur många som är intresserade av varan och vilken rabatt det därmed blev. Varorna ligger uppe i mellan en till sju dagar. Sortimentet i butiken består av ett 30-tal olika varor varje dag från Sturegallerians olika butiker och utbudet uppdateras kontinuerligt med nya produkter. – Konjunkturen till trots går det bra för Sturegallerian. Men vi tror på att vara offensiva och ser detta som ett spännande experiment i att visa på bredden av det utbudet som Sturegallerians 60 butiker erbjuder, säger Pernilla Karvia, centrumchef på Sturegallerian. BAS Brand Identity har i samarbete med Sturegallerian tagit fram butiksidén och utformningen av butiken.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.096