23948sdkhjf

Boomerang ökar i lågkonjunkturen

Klädföretaget Boomerang redovisade en ökad försäljning under kvartal ett i år.

Boomerang redovisar en försäljningsökning om 14,4 procent i jämförbara butiker under första kvartalet 2009. Sett till klädhandeln som helhet så redovisar Svensk Handel Stil i sitt Blixtindex en minskning av klädförsäljningen för samma period med 2,7 procent. – Vi är väldigt stolta över att visa en så stark försäljningsutveckling i ett annars tufft ekonomiskt klimat. Det visar att vi ligger rätt i tiden med både våra produkter och de offensiva satsningar vi påbörjat under vintern, säger Fredrik Larsson, vd på Boomerang. Från november till mars har också klädförsäljningen för Boomerang ökat, där syns en ökning av försäljningen i jämförbara butiker om 15,9 procent.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.056