23948sdkhjf

Mustascher mot prostatacancer

Hela det svenska butiksnätet inom Pressbyrån kommer att sälja Cancerfondens ”Mustasch-pin” till förmån för forskning mot prostatacancer under maj månad.

Pengarna man får in går till Mustaschkampen, som är Cancerfondens kampanj för att forska om prostatacancer. Syftet med kampanjen är att öka kunskapen om sjukdomen och samla in pengar till forskningen. – Prostatacancer behöver uppmärksamhet och stöd och vi är stolta över att kunna bidra. Våra köpmän visar ett stort engagemang i frågan och lägger mycket tid och kraft på detta ideella arbete. Jag hoppas och tror att våra kunder kommer att hjälpa till genom att köpa Mustasch-pins i någon av alla våra butiker från norr till söder, säger Mariette Kristenson, marknadschef på Pressbyrån. Totalt är det över 320 Pressbyråer som ställer upp i kampanjen. Pressbyrån är också engagerade i Rosa Bandet, som är Cancerfondens kampanj för bröstcancerforskning. Under 2007 och 2008 har Pressbyrån sammanlagt bidragit med 1 550 000 kronor till Cancerfonden. Prostatacancer är Sveriges vanligaste cancerform. Nära 9 000 män fick år 2007 diagnosen prostatacancer och cirka 2 500 män dör årligen av sjukdomen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078