Intersport byter koncept från i dag
- Kunden vill inte leta på olika avdelningar, utan mötas av en inspirerande helhet, säger delägaren Christer Wallin. 4 000 sportintresserade kunder i sju länder har fått svara på frågor om hur den ultimata sportbutiken ska se ut. Svaret är entydigt – kunden vill mötas av en inspirerande helhet. Därför lämnar Intersport den gängse uppdelningen i produktkategorier – med skor för sig, kläder för sig och hårda artiklar, som pulsmätare, bollar, gå-stavar på olika ställen i butiken, för att i stället skapa funktionskategorier. – I kategorin running samlas joggingskor, och joggingkläder med de hårda varor som hör ihop med springandet, som pulsmätare och vätskebälten. Där finns också en löparbana. Andra kategorier är fitness och outdoor, säger Christer Wallin. Han betonar att den nya butiken också inspirerar personalen, och att stora resurser lagts på att specialutbilda de anställda. Butiken i Göteborg är Europas första med Intersports nya koncept.