23948sdkhjf

Bra år väntar Odd Molly

Odd Molly har en stabil höst att se fram emot. Klädbolaget har just avslutat införsäljningen för höst- och vinterkollektionerna 2009 och den visar på en fortsatt god tillväxt jämfört med motsvarande period 2008.

Odd Molly har fått bindande order för höst- och vinterkollektionerna 2009 på drygt 158 miljoner kronor, vilket är en ökning med 23 procent jämfört med motsvarande period 2008. Ökningen innefattar en viss positiv valutaeffekt. Totalt har order mottagits från 35 länder. Baserat på lagda order för årets samtliga huvudkollektioner blir ordervärdet för helåret 2009 omkring 296 miljoner kronor, att jämföra med försäljningen 2008, som uppgick till knappt 268 miljoner kronor. – Utfallet av införsäljningen till hösten visar att det går att ta marknadsandelar i tuffa tider. Vi fortsätter satsa på alla fronter; med lansering av vår första egna butik, annonsering med Helena Christensen, den nya produktgruppen hudvård, ännu starkare kollektioner och inte minst ett kontinuerligt förbättringsarbete inom hela företaget. Vi är även stolta och glada att Odd Molly som ett av sex företag blivit nominerade till Stora Exportpriset av Exportrådet, säger Christina Tillman, vd för Odd Molly. Sverige är Odd Mollys största marknad med närmare 40 procent av ordervärdet. Odd Mollys sex största marknader utgör drygt 75 procent av ordervärdet för hösten och vintern 2009.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.469