23948sdkhjf

Streetwear klarar krisen

Allt är inte bara mörker i dessa lågkonjunkturens dagar. Tvärt­om, det finns nischer som klarar sig alldeles strålande med tanke på omständigheterna – kanske just för att de är nischer. Dit hör streetwear och framför allt de streetwear­märken som har sin huvudsakliga försäljning över nätet.

E-handelsleverantören Panagora Room, som specialiserat sig på modebranschen och byggt ett flertal webbbutiker åt kända varumärken, har undersökt hur näthandeln med streetwear utvecklats under konjunktur­avmattningen. – Trots de svåra tiderna ser vi en positiv trend, säger Panagoras vd Moon-Suck Song. Försäljningen ökar och internetbutikerna hittar både nya marknader och nya kunder. Han tror därför att internethandeln – inte bara när det gäller streetwear, utan även med mode i allmänhet – kommer att klara sig relativt bra även om recessionen drar ut på tiden.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08