23948sdkhjf

Ica har hämtat sig från köttfärsskandalen

Ica har nu hämtat sig från köttfärsskandalen som skakade förtroendet för varumärket i grunden.

Ica är Sveriges sjunde mest ansedda företag, enligt en mätning från Nordic Brand Academy. Därmed är Ica tillbaka på samma nivå som innan köttfärsskandalen. Ica är också det svenska företag som ökat sitt anseende mest under året, enligt mätningen; en ökning av index med 10,0 till 74,7 (av maximala 100). Toppar listan gör annars Ikea, Apoteket kommer på plats tre och har gjort ett jättekliv från förra årets mätning då bolaget fick 76 poäng mot årets 82 poäng. Coop är näst bästa dagligvarukedja, men ligger bara på 23:e plats med ett index på 68,6. Lidl hamnar på 49:e plats. Värt att notera är att varken Axfood eller någon av företagets kedjor Hemköp och Willys finns med på 50-i-topp-listan. Däremot har tyska Lidl hittat in på plats 49.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062