23948sdkhjf

Arla kampanjar med svarta mjölkpaket

När världen släcker ljuset en timme under Earth Hour den 28 mars visar Arla deltagande genom att göra om sina mjölkpaket radikalt. Med svart färg och en ljusknapp för på och av.

På baksidan av paketen propagerar man för nedsläckningen i hemmen. – För oss är det en självklarhet att arbeta för att skicka en tydlig signal till världens politiker att de behöver fatta modiga beslut för klimatet. Förutom att släcka ner våra fasader och kontor, så är vi är väldigt glada över att kunna uppmuntra många att visa sitt stöd för Earth Hour på våra mjölkpaket. Vi sprider information på mer än 15 miljoner mjölkpaket, och vi låter mellanmjölken, vår största produkt, bli en tydlig budbärare av budskapen genom en radikalt omgjord och ”nedsläckt” formgivning, säger Helena Donar, marknadsdirektör på Arla Foods. Designen på Arlas mjölkpaket är välkänd, med röda, gröna, blå och gula streck beroende på vilken mjölk konsumenten väljer. Det är första gången sedan Arla gjorde om mjölkpaketen på 1980-talet som man nu gör en radikal förändring av layoten på paketen. Kampanjen pågår fram till den 28 mars.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062