Yves Rocher lanserar nytt butikskoncept
Först ut är Malmös nybyggda galleria Entré som får den första Yves Rocher Atelier, som är den första butiken i det nya konceptet som ska förändra varumärket globalt. – Yves Rocher grundade sitt företag för snart 50 år sedan och affärsidén byggde helt på att skönhets- och hudvårdsprodukter ska ha sitt ursprung i växtriket. I dag är detta än mer aktuellt, något som också satt sin prägel på Atelier-konceptet, säger Annelie Johansson, vd för Yves Rocher, Norden. Det nya konceptet fokuserar på ekologiska och naturliga produkter. – Öppningen av Atelier är ett komplement för att stärka vår postordersida, där kunderna i allt större utsträckning väljer att gå över till näthandel, och att öka synligheten. Så när andra drar ner genomför vi den största satsningen hittills i företagets historia, säger Annelie Johansson. Yves Rocher finns i totalt 80 länder och är familjeägt. Den nordiska marknaden har sitt huvudkontor i Helsingborg och omsätter cirka 800 miljoner kronor.