Teknik gjorde herrkläder till vinnare
I förra veckan utnämndes Taracci till Årets användare av ny teknik på Retail Awards-galan. När en kund ska betala en vara på Taracci och lägger den på disken registreras den automatiskt av en RFID-läsare som sitter under disken. RFID-taggen, som sitter på prisetiketten, läses på upp till två meters avstånd. Det behövs bara en knapptryckning så registreras alla varor och kunden kan betala. – Kassahanteringen är inte det viktigaste skälet till att vi har investerat i RFID. Syftet är att effektivisera det administrativa arbetet, säger Mats Tornard, delägare i Taracci. Utöver butiken i Forum Nacka har Taracci AB ytterligare tre butiker: en på Regeringsgatan i Stockholm och två i Bryssel. Företaget har tre delägare: Feyo Taracci, Mats Tornard och Jens Fleischanderl. Kollektionen tillverkas i Italien och Turkiet. Affärsidén är att erbjuda kunderna hög kvalitet till bra priser.