23948sdkhjf

Kreativ spelbutik årets marknadsförare

Priset för Årets Marknadsföringsidé går till Webbhallen.

Spelbutiken Webbhallen vinner Dagens Handels handelspris Retail Awards för Årets Marknadsföringsidé, bland annat för att på ett kreativt sätt ha lockat strömmar av kunder vid stora spelsläpp. Vad gör er till Årets Marknadsföringsidé? – Det är väldigt kul att få sådan här respons och uppskattning, säger Wille Sporrong, tillträdande vd i Webbhallen. Hur jobbar ni vidare med det? – Vi har jobbat på vårt koncept som vi förfinat genom åren. Mycket handlar om event i samband med spelsläpp. Och vi har fått kunder att tälta utanför butikerna eller att 1 500 personer köar inför en ny version av ett spel. Vi har hög kvalité på våra event och det drar folk. Vi kommer också att lägga ut filmer från eventen på Youtube, så att fler kan följa dem, säger han.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.417