23948sdkhjf

Herrkläder bäst på ny teknik

Årets användare av Ny Teknik är herrmodekedjan Tarracci.

Inte många har fått kläm på hur man kan utnyttja rfid, identifikation via radiofrekvens, fullt ut i sin verksamhet. Men herrmodekedjan Tarracci har vågat satsa på den nya tekniken. Med sina fyra butiker, två i Belgien och två i Sverige, håller man koll på stora delar av logistikkedjan och frigör tid för ökad kundservice. Därför delas Retail Awards ut till Tarracci. Vad gör er till Årets användare av Ny Teknik? – Vi är först med att använda rfid-tekniken, säger Mats Tornard, delägare i Taracci. – Förutom rena effektivitetsvinster kan vi koppla mer information till varje plagg, vilket gynnar kunderna. Vi införde systemet den 22 oktober och det har fungerat bra. Vi kommer att arbeta vidare och bygga på ytterligare funktionalitet.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062