Hallå där...
– Jag tror att intresset för nyheter om handeln är större än någonsin. – Den svenska detaljhandeln är en bransch i stark utveckling och lockar till sig många nya aktörer, inte minst internationella. Under året har det öppnat inte bara nya butiker utan också flera stora köpcentrum och gallerior, förutom alla som fått en ansiktslyftning. Shopping har blivit en del av livsstilen hos många konsumenter. Och detta medför att allt fler vill hålla sig uppdaterade om vad som händer i handeln. Är det bara på tidningssidan ni ökar? – Nej, vi får också stadigt fler läsare på vår sajt, dagenshandel.se och 18 000 mottagare får vårt e-nyhetsbrev varje vardag med färska handelsnyheter. – Dessutom har vi under året varit mycket aktiva med att utveckla nya seminarier och events – inte minst Retail Awards i samarbete med Svensk Handel – vilket ytterligare har förstärkt Dagens Handels särställning som den tidning som engagerar sig och driver branschens utveckling. Hur firar ni upplageökningen? – Det får bli med ett extra glas vin på Retail Awards om en dryg vecka!