23948sdkhjf

Ellos näthandel växer

Distanshandelsföretaget Ellos hade ett bra år förra året. Allt färre kunder beställer nu via postorder och internethandeln växer.

Mer och mer försäljning går nu över nätet för Ellos. E-handeln står i dag för 60 procent av den totala försäljningen för det gamla klassiska svenska postorderföretaget. I december lanserade Ellos också en ny, uppdaterad sajt för den nordiska marknaden. – Jag är stolt över våra framgångar med Ellos e-handel under 2008. Det är ett kvitto som visar på att vi har ett starkt erbjudande som når fram till våra kunder. Det är glädjande att den största andelen av vår försäljning sker på nätet. Samtidigt ställer det höga krav på oss. Vi måste ständigt vässa vårt erbjudande för att kunna möta våra kunders förväntningar. Den nydesignade sajten är en viktig del i den ansträngningen, säger Françoise Dévé, vd för Redcats Nordic som äger Ellos.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063