Kungsmässan vill bli bäst i Europa
2008 blev Kungsmässan utsedd till Årets Köpcentrum i Sverige under handelsgalan Retail Awards som arrangerades av Svensk Handel och Dagens Handel. Året har varit fullt av aktiviteter och nu hoppas Kungsmässan på att bli bäst i Europa. – Vinnarna i årets tävling har mycket att se fram emot. För oss har 2008 varit ett fantastiskt år. Förutom att vi haft ett väldigt slagkraftigt budskap att förmedla i vår marknadsföring tror jag att utmärkelsen givit en energikick åt alla som arbetar i och med centret. Det känns roligt, säger Annika Berne, informatör på centrumledningen. Många branschkollegor har intresserat sig för köpcentret. Kungsmässans centrumledare Bo Rundberg har haft fullt upp. – Intresset har varit jättestort. Både tidningar och representanter från andra handelsplatser har kommit hit för att få reda på vad som är unikt med just vårt köpcentrum, säger han. Den 11 mars är det åter dags för årets upplaga av handelns stora pris. Då lämnar Kungsmässan vidare sitt vandringspris i kategorin Årets köpcentrum/galleria. Nästa år ska Kungsmässan vara med och tävla i den Europeiska motsvarigheten till Retail Awards, ICSC European Shopping Centre Awards. — Nu kör vi igång med nästa utmaning att bli bäst i Europa. Vi är väldigt glada för att vara Årets Köpcentrum i Sverige 2008 men det betyder inte att vi nöjer oss. Det finns alltid en ny nivå att sträva efter. Det är det som är så roligt med det här jobbet, säger Bo Rundberg.