23948sdkhjf

Fjällräven bäst på varumärkesvård

Fenix Outdoors välkända fritidsvarumärke Fjällräven är bäst på att vårda sitt varumärke av de nordiska företagen, enligt Groth & Co.

Varumärkeskonsultbolaget Groth & Co delar ut Signumpriset en gång per år till det nordiska företag som bäst vårdat sitt varumärke långsiktigt. Det är 15:e året i rad som priset delas ut under branschevenemanget Varumärkesdagen. – Fjällräven har visat hur ett gediget varumärkesarbete är en framgångsfaktor som bär över generationer. Juryn uppskattade särskilt att man inte lockas att modernisera Fjällräven-figuren, utan stått fast vid den gamla välkända utformningen, säger Lars Göransson, Marketing Director vid Groth & Co. Groth & Co är ett av Sveriges största konsultföretag med inriktning mot patent- och varumärkesfrågor. Tidigare har bland andra Ramlösa, Bang & Olufsen, Absolut Vodka, Tetra Pak, Ica och Marimekko fått priset.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078