De är först att tillverka pop-up-butiker
Trenden för pop-up-butiker kommer bland annat från Japan och USA. De butiker Sale Nordic kommer att tillverka är containerliknande och inspirerade av förlagor i USA. Storleken på dem varierar från 9 till 21 kvadratmeter och containrarna är utrustade med allt från fönster till glasdörrar och hyllor till kassasystem, säkerhetslösningar och till och med personal. – Det här är nytt i Sverige. För att locka och skapa intresse kring en produkt och en butik går det inte längre att använda sig av posters och textskyltar i marknadsföringen. Nu krävs det mer, säger Öjje Holt. Containrarna är ombyggda och kan placeras var som helst, när som helst. – Tänk dig att du vill lansera en vara under tennisveckan i Båstad. Då hyr du en container och ställer upp den på torget i två dagar. Sedan flyttar du den till skidbacken i Åre eller till stranden utanför Visby eller någon annan udda plats och säljer en helt annan produkt. Du följer med kunderna och kundernas tillfälliga behov, säger Öjje Holt.