23948sdkhjf

Fabric Skandinavien växer vidare

Fabric Skandinavien går bra. Under det senaste räkenskapsåret växte bolaget med 32 procent.

Trots det är lönsamheten inte lika god som då man först började diskutera ett uppköp av H&M. Under räkenskapsåret juni 2007 till april 2008 uppgick intäkterna till 332 miljoner kronor, vilket är en ökning med 81 miljoner kronor mot föregående år. Vinsten halverades dock från 61 till 28 miljoner kronor, uppger tidningen Dagens Nyheter. – Vi är inte nöjda med tillväxten, säger Fabric Skandinaviens vd Lars Karlsson till Dagens Nyheter. Han säger att man hoppats på en omsättning på 400 miljoner kronor. I Fabric Skandinavien ingår butikskedjorna Weekday och Monki och jeansvarumärket Cheap Monday. Weekday och Monki ska nu tas utanför Sveriges gränser, till Norden och Tyskland. Cheap Monday ska lanseras i Sydkorea och Ryssland. Tidningen uppger att detta nu innebär att företaget är ett av Sveriges största självständiga modebolag, bland annat är man större än Acne Jeans och Nudie och något mindre än Filippa K.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063