23948sdkhjf

Kappahl kampanjar mot hjärtsjukdom

Modebolaget Kappahl stödjer forskningen kring kvinnors hjärt-kärlsjukdomar. I dag drar Kappahl igång en kampanj där man skänker pengar till forskningen.

Tillsammans med Go Red genomför Kappahl en kampanj i sina 140 butiker i Sverige. Frontfigurerna Alexandra Charles och Lill Lindfors ställer i år upp tillsammans med sina döttrar Sofia Gustrin och Petronella Wester. Go Red är en internationell kampanj som bland andra Svenska Cardiologföreningen, 1,6 Miljonersklubben och Hjärt-lungfonden står bakom. Under kampanjtiden märker Kappahl vissa plagg där 25 kronor från varje sålt plagg går till Go Red. – Stödet för kvinnors hjärt-kärlsjukdomar är särskilt angeläget för oss på KappAhl och vi vill på detta sätt skapa grund för bättre forskning. Vår tidigare kampanj i år tillsammans med Go Red resulterade i över 500 000 kronor. Nu ser vi fram emot att kunna bidra med ytterligare pengar till detta viktiga ändamål, säger Christian W. Jansson, vd för KappAhl. I dag dör 50 kvinnor varje dag i Sverige i hjärt-kärlsjukdom, det innebär att det är den vanligaste dödsorsaken bland kvinnor idag.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.058