23948sdkhjf

Hemtex tv-reklam har inte gett effekt

Den tv-reklam som Hemtex gjort under hösten, med korta inredningsfilmer, har inte gett den effekt företaget hoppats på.

Enligt ett pressmeddelande har vårens lagermissar ”följts av ett marknadskommunikationskoncept som inte ger den effekt bolagsledningen ville ha.” – Vi har varit något tystare i marknaden med vår kommunikation vilket vi tror har bidragit till att vi inte sålt lika bra som vi hade förväntat oss, säger Hemtex ekonomi- och finanschef Tommy Svensson till Nyhetsbyrån Direkt. I stället öppnar han för en mer utbudsinriktad marknadsföring, något av en återgång till det som tidigare varit men uppger samtidigt att han tror på det nya konceptet på lång sikt. Hemtex uppger också att lagerhållningen varit lägre, vilket leder till att företaget inte måste rea ut lika stora kvantiteter varor som tidigare.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063