Haléns ska bli störst i Skandinavien
– Koncernens potential är enorm. Men först måste vi förvandla det traditionella postorderföretaget Haléns från off-line till on-line. Därför gör vi investeringar på 20 miljoner kronor, säger Paul Källenius, en av ägarna till Haléns, till Dagens Industri. Med hjälp av modern teknik ska man mäta hur kunderna handlar i Haléns webbshopp. För Haléns är målet att varumärket ska gå med vinst nästa år. Ser man på ungdomssajten Bubbleroom, som köptes i somras, så väntas försäljningen i postorderföretaget uppgå till 25 miljoner kronor, för att om några år ha ökat och uppgå till 100 miljoner kronor. Totalt hoppas man på att omsätta 1,5 miljarder kronor inom tre år. – Vi vill bli ledande inom mode för kvinnor i Skandinavien, säger Gunnar Ryman, koncernchef till tidningen. I Haléns ingår både Haléns, Cellbes, Bubbleroom och finansbolaget Time Finans.