Oriflame växer vidare
Omsättningen för företagets nio första månader ökade med 22 procent till 934,7 miljoner euro (767,8). Resultatet efter skatt, före omstruktureringskostnader, steg med 30 procent till 93,8 miljoner euro (72,4). Resultatet per aktie efter utspädning, före omstruktureringskostnader, förbättrades med 30 procent till 1,66 euro (1,28). Resultatet per aktie efter utspädning och omstruktureringskostnader uppgick till 1,51 euro (1,07). Sett till det tredje kvartalet nådde omsättningen en ökning med 30 procent till 299,6 miljoner euro (229,6). Resultatet efter skatt steg med 93 procent till 23,1 miljoner euro (11,9) och resultatet per aktie efter utspädning förbättrades med 92 procent till 0,41 euro (0,21). Samtidigt vill fler säljare ansluta sig till Oriflame och den genomsnittliga säljkåren ökade med 22 procent till 2 620 000 konsulenter och vid periodens slut hade säljkåren vuxit med 27 procent.