23948sdkhjf

Konkurrensen om duktiga säljare hårdnar

Statoil drar idag igång en kampanj för att hitta duktiga säljare. Redan i våras gjorde Reitan samma sak för att hitta duktiga säljare till sina nya trafikbutiker.

”Race for Talent” kallar Statoil sin kampanj som genomförs samtidigt i hela Skandinavien i ett hundratal av Statoils större trafikbutiker och på internet. Det är andra året som Statoil genomför rekryteringskampanjen som i år också finns på Facebook och MSN. – Vårt mål är att rekryteringskampanjen ska attrahera servicemedvetna och engagerade människor som är intresserade av försäljning och som vill arbeta på Statoils stationer, säger Linda Keldusild, rekryteringsansvarig på Svenska Statoil AB. Och duktiga säljare är just nu hett villebråd på marknaden. Reitan Servicehandel, som äger 7-eleven jobbar på ett lite annorlunda sätt i sin kampanj efter duktiga franchietagare. Redan i våras började man dra landet runt, med start i Göteborg, för att hitta duktiga säljare till de 112 butiker som nu öppnas i samarbete med Shell. – Det har varit ett mycket större intresse kring att bli franchisetagare för de här butikerna är vad vi trodde. Troligen blir det 112 franchisetagare, men någon enstaka kanske vill ha hand om två butiker, sade Kent Pergéus, etableringsdirektör för Reitan Servicehandel i Sverige nyligen till Dagenshandel.se. För Statoil, som kör sin kampanj för andra året i rad, har man höga förväntningar. Då kampanjen genomfördes förra året ökade antalet ansökningar med 75 procent till företaget. – Säljarjobbet på en Statoilstation börjar för många med extra arbete under sommaren, kvällar och helger. Sedan är möjligheterna goda till ett fast jobb där man kan utvecklas och få eget ansvar över något av stationens arbetsområden, säger Linda Keldusild.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064