Lägre resultat för Björn Borg
Enligt delårsrapporten minskade resultatet efter skatt med 14 procent till 12,0 (13,9) miljoner kronor under det andra kvartalet i år. Dock ökade varumärkesförsäljningen med 15 procent till 477 (414) miljoner kronor. Resultat per aktie minskade med 16 procent till 0,48 (0,57) kronor. Beräknat efter utspädning uppgick resultatet per aktie till 0,48 (0,56) kronor. Ser man på det första halvåret i år så ökar resultatet efter skatt med 6 procent till 38,8 (36,5) miljoner kronor. – Björn Borg fortsätter att växa stadigt – i lägre takt men med starka tillväxtsiffror på flera marknader, inte minst från de nyare där utvecklingen i England är mest glädjande. Även vår största marknad Holland visar en fortsatt hög tillväxt. Vi tar nu ytterligare ett steg för att öka vår internationella närvaro genom avtal om distribution i Kanada, en ny spännande marknad att bearbeta, säger vd Nils Vinberg i en kommentar.