23948sdkhjf

OS inget draglok för hemelektronik

OS är inte en så stor kundmagnet för elektronikhandeln som exempelvis Fotbolls-EM var.

Elgiganten satsar till exempel på en skolkampanj för att locka kunderna att skaffa en skoldator till skolstarten. – Runt OS har vi gjort väldigt lite. Vi har kört en sommarrea-kampanj och för ett tag sedan körde vi igång med en back to school-kampanj som handlar om att investera i en dator inför skolstarten. OS känns inte lika stort. Det var en helt annan sak när det var EM. Man måste kunna försvara sina investeringar. Jag har inte heller sett att våra konkurrenter gör någon större sak kring OS, säger El-gigantens vd Anders Nilsen till sajten it24. Hos kedjan Expert har man kampanj på tv inför OS och enligt vd Björn Abild har man haft en bra försäljning under juli och väntas ha en bra försäljning under augusti kring OS. Också Siba säger sig se ett stort intresse av platt-tv kring OS.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109