23948sdkhjf

Humorserie Ikeas nya marknadsföringsgrepp

Ikea satsar på en humorserie i tio delar, där Hollywood-stjärnan Illeana Douglas börjar jobba i kassan på Ikea-varuhuset i Burbank, Hollywood.

Den nya marknadsföringsserien kallas ”Easy To Assemble” och är inspirerad av en webbdistribuerad tv-serie med samma tema. Den serien, producerad av SMX, hette ”Supermarket of the Stars” och gick ut på att Illeana Douglas lade ner skådespelarkarriären för att börja jobba i kassan på ett snabbköp. – Vi är väldigt glada över att Ikea finansierar den här serien. Den kommer att visa Ikea på ett fördelaktigt sätt och uppnå ett flertal marknadsföringsmål, säger Thomas Bannister, vd på SXM i New York, till Dagens Media. Ett stort antal stjärnor lovas dyka upp i serien, men vilka de är kommer att tillkännages löpande under seriens gång. Thomas Bannister säger dock att även en del svenska karaktärer kommer att synas i ”Easy To Assemble”. Serien riktas till samtliga av Ikeas marknader, även om den ursprungligen tänktes för amerikanerna. – Den kommer att lanseras globalt på internet men den kommer att vara på engelska och främst ha amerikanska skådespelare. Illiana, som har skrivit för serien är brittisk, och serien påminner lite om The Office, en väldigt brittisk humor, säger Thomas Bannister. Illeana Douglas är känd från bland andra filmerna Ghost World och Cape Fear. Serien börjar sändas i slutet av september och kommer sedan i form av ett fyra minuter långt avsnitt varje vecka.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078