23948sdkhjf

Retrorumpor blev försäljningssuccé

Designblöjor med retrotouch blev en storsäljare för Libero. Under våren har 53 miljoner ”Kling by kling”-blöjor sålts.

I våras gjorde Libero en satsning på modemedvetna småbarnsföräldrar och lät formgivaren Karolina Kling designa en blöjkollektion. Resultatet blev retroblöjan ”Kling by kling”. – Föräldrar är en stor och viktig grupp för handeln generellt och de butiker som satsar på att få småbarnsföräldrarna att känna sig välkomna är de riktiga vinnarna, säger Linus Clausen, nordisk marknadschef för Libero. Kollektionen har blivit en succé och runt 53 miljoner blöjor har sålts i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Sverige är det land där flest blöjor har sålts, hela 19 miljoner blöjor i 3 500 butiker. Försäljningsvärdet i Sverige motsvarar cirka 50 miljoner kronor, beräknat på det genomsnittliga butikspriset. De designade blöjorna har samma genomsnittliga butikspris som Liberos vanliga Up&Go blöjor.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.144