23948sdkhjf

Plasto satsar på den svenska marknaden

Den finländska leksakstillverkaren Plasto vill expandera och ska först och främst göra det genom en satsning på den svenska marknaden.

Plastos produkter har tidigare sålts och distribuerats i Sverige av Micki leksaker. Men i takt med att efterfrågan på produkterna ökat har också Plastos önskan om expansion växt sig starkare. Företaget vill stå på egna ben och väljer nu att bygga upp en egen säljorganisation i Sverige. – Nu är Plasto ett varumärke som bär på egna fötter, säger Nina Nyman-Johansson, vd på Plasto, till Ålandstidningen. Det första steget för Plasto blir att grunda ett kontor i Sverige och att anställa en försäljningschef som ansvarar för den svenska marknaden. Man räknar med att ha verksamheten rullande i september. För att säkerställa att kunderna slipper känna av förändringen kommer dock Micki att sköta leveranserna även under hösten. Micki leksaker har sålt Plastoprodukter på den svenska marknaden sedan år 2005. – Ända sedan vi började samarbetat har vi haft en strategi om att själva sköta försäljningen i Sverige. Men den förutsätter att man fått ordning på sin marknad. Det känner vi att vi fått nu. Nu finns det kännedom i alla leden, från distributörer till kunder, om våra produkter, säger Nina Nyman-Johansson.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.058