23948sdkhjf

Gina Tricot öppnar webbutik

Nu tar Gina Tricot upp konkurrensen med H&M och andra webb-satsningar inom mode.

I höst öppnar Gina Tricot sin webbshopp. Målet med webbutiken är att varorna ska levereras redan dagen efter beställning. Systemt kommer att kosta ungefär två miljoner kronor. – Vi tror att våra kunder vill ha det så här. Det är deras sätt att konsumera. Våra bästa kunder är inne i butiken två gånger i veckan, och vi tror att det är samma mönster på webben. De ska ha samma känsla som när de går fram till en hängare och tar ett plagg – att de kan ha på sig det i stort sett direkt, säger Per Johan Swartling, administrativ chef på Gina Tricot till Computer Sweden. Dock kan det ta något längre tid till andra nordiska länder eller på landsbygden där den svenska postgången är insparad. Per Johan Swartling tror inte på att resta varor och dra ut på leveranserna. Han menar att Gina Tricot inte ska vara en postorderfirma utan en ”visuell butik”. – När det gäller business-to-business är det vanligt. Men för vanliga konsumenter har det blivit en slags standard att det tar tid. Många postorderkunder har blivit ganska illa hanterade. Beställer man 10 varor får man fem av dem efter två veckor, ytterligare tre varor några veckor senare och sedan en till och en till. Det är inte postorder vi ska ha. Vi ska ha en visuell butik. Unga kvinnor i dag är mycket mer otåliga och kritiska än de medelålders kvinnor som vant sig vid att acceptera hur postorderföretagen jobbar, säger han.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.096