23948sdkhjf

Lasse Berghagen ska rädda Carlshamns mejeri

Finländska Raiso köpte Carlshamns mejerier år 2002. Sedan dess har varumärket bytt namn och tappat försäljning.

I stället för varumärket Carlshamn såldes produkterna under finländska varumärket Keiju som har en hälsosam profil, men det var inget som föll svenska konsumenter på läppen. Men nu har Raiso beslutat sig för att återta varumärkesnamnet Carlshamn och man väljer också att damma av den gamla ”Gott-gotti-gott-gott-reklamen”. Till hjälp tar man artisten Lasse Berghagen, Arne Hegerfors och Björn Ranelid, uppger Dagens Industri. Reklamen kommer att bygga på det gamla konceptet och varumärket som närmare 96 procent av svenskarna känner till. Fortfarande ska Carlshamn ha en hälsosam profil.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11