23948sdkhjf

Gooh vill öppna 150 nya butiker

Snabbmatskonceptet Gooh planerar att öka med 150 butiker på tre år.

Det efter att man gjort avtal med flera olika dagligvarukedjor om att etablera så kallade butik-i-butiker. – Vi hoppas successivt på en expansion ut i landet. I första hand kanske vi siktar på städer som är näraliggande till storstäderna, och kanske främst Mälardalen. Det beror på att det tar lite tid innan färdigmatmarknaden är lika mogen i andra städer i Sverige än vad den är i exempelvis Stockholm, säger Lars Fins, vd för Gooh till Dagenshandel.se. Snabbmatskonceptet har under vintern haft ett pilottest där de provat butik-i-butik på olika håll och sett att det gått bra. Därför blir det nu det konceptet man satsar på, framför helt egna etableringar. De 150 nya butikerna ska etableras i Sverige. – Vi har haft förfrågningar från andra länder, men vi fokuserar till att börja med på Sverige. Men däremot kan man säga att om vi etablerar oss i södra Sverige så är steget till Köpenhamn inte långt. Väljer vi att etablera oss i utlandet så blir det i gränsnära områden, säger Lars Fins. För att kunna genomföra expansionen har Lantmännen köpt Operakällarens andel om 30 procent. – Min förhoppning är att Lantmännen ska ligga kvar som stark ägare, säger Lars Fins.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.074