23948sdkhjf

Mio hoppas på ny design

Mio har haft problem med sin klassiska kollektion. I samarbete med stjärndesignern Anika Reuterswärd lanserar de nu en klassisk kollektion i tidlös men egen stil.

– Vi har fem olika stilar inom Mio.Den moderna och den skandinaviska stilen säljer jättebra. Även den romantiska och den rustika stilen har bra försäljning. Den klassiska stilen har vi däremot haft problem med. Där vi haft alltför många designers inne, så det har inte blivit någon genomförd linje, säger produktchefen Jan Karlsson. Han hoppas att den nya kollektionen ska öka intresset för Mios klassiska sortiment. Anika Reuterswärds möbelkollektion premiärvisades på torsdagen i byggröran på Mios nya adress i Stockholms city. Hon är mycket glad över samarbetet med Mio. Arbetet med kollektionen har pågått i två år. – Det är svensk tillverkning och svenska material, och det betyder mycket för mig säger Anika Reuterswärd. Möblerna är tillverkade i askträ, i vitt, mjukt grått eller svartbets. – Jag har tänkt att de ska fungera till min generation lika bra som till mina barns och mina barnbarns generationskamrater, säger hon. Bekvämlighet och funktion har haft högsta prioritet. - Det svåraste är att designa en bra matrumstol, som man vill sitta länge i, säger hon.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063