23948sdkhjf

Coop kopplar greppet om nätet

Mataffären.se är namnet på Coops nya satsning på mat över webben.

Sedan tidigare har Coop dragit igång livsmedelsförsäljning ibland annat Västerås. Nu startar man försäljning i Stockholmsområdet via Mataffären. I dag öppnar man butiken som levererar produkter till hushåll och företag i Stockholm och närområdet. – Mataffären är inte bara vår respons på medlemmarnas och kundernas önskemål utan även en affärsstrategisk satsning för KF. Det finns en stor potential för näthandel av livsmedel i Sverige och väldigt få aktörer. Vi är oerhört stolta över att stå bakom Sveriges mest kompletta och moderna e-handelssatsning av livsmedel, säger Pär Jansson, chef KF Detaljhandelsutveckling. Vd för den nya satsningen är Claes Hessel från Netextra som har lång erfarenhet inom e-handel av livsmedel. Han rekryterades till KF för att starta och driva satsningen. Coop erbjuder också abonnemang på exempelvis frukt- och gröntlådor och middagspaket. Alla leveranser sker med biogasbilar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063