23948sdkhjf

Kungligt snaskbråk på gång

Karamellkungen och Godisprinsen slipar nu sina respektive svärd.

Karamellkungen kräver att Godisprinsen upphör med renommésnyltning och vilseledande marknadsföring. Nu har den äldre och större Karamellkungen skickat ett varningsbrev till Godisprinsen där man ber Godisprinsen att upphöra med referenser till Karamellkungen och att också ändra namn. Görs inte detta innan den 21 april kommer Karamellkungen att stämma Godisprinsen inför Marknadsdomstolen för otillbörlig och vilseledande marknadsföring. – Genom att bland annat välja ett snarlikt namn på sitt företag, menar vi att Godisprinsen kidnappat vårt varumärke och vårt goda rykte för att skapa sig fördelar på den marknad de vill ta sig in på. Vi välkomnar konkurrens, men upplever att Godisprinsen bryter mot en rad viktiga spelregler. Ett positivt utslag är en vinst både för oss och för konsumenterna, säger Morgan Christoffersson, vd för Karamellkungen i ett pressmeddelande. Karamellkungen grundades redan 1984, Godisprinsen grundades 2005. Karamellkungen omsatte förra året 700 miljoner kronor och Godisprinsen omsatte 89 miljoner kronor.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078