Lyckad nystart för Stinsen
På skärtorsdagen återinvigdes Stinsens köpcentrum, och lockade dubbelt så många besökare som förra påsken.
Det nyinvigda Stinsens köpcentrum i Sollentuna i norra Stockholm lockade storpublik till premiärhelgen. Förra påsken besökte 34 000 personer köpcentrumet. Årets påsk lockade 62 000 besökare. Bakom ökningen ligger en två och ett halvt år lång utbyggnad från 22 300 kvadratmeter till 40 500 kvadratmeter och 30 nya butiker. Nyinvigningen föregicks av en större kampanj i lokala medier, i kombination med artister och andra invigningsevent. Nu hoppas Stinsen på ytterligare dubblering av besökarantalet. – Vårt mål är att på tre års sikt dubbla omsättningen till 1-1,2 miljarder samt dubbla besökarantalet, säger Susanne Ljungström Åhlén, centrumchef för Stinsen. Helgens resultat visar att vi är på rätt väg.