23948sdkhjf

Carlsberg storsatsar på smalöl

Bryggerijätten Carlsberg står inför sin största öllansering någonsin när nya lågkaloriölsorter rullas ut på den svenska marknaden.

Det kalorisnåla ölet lanseras under varumärkena Carlsberg Lite och Falcon Lite. Smalölen ska finnas i handeln från och med vecka 15 och på restauranger från vecka 19, och finns både som starköl och 3,5 procentig folköl. Enligt bryggeriet innehåller lite-ölen 30 procent färre kalorier jämfört med vanlig öl. Och på Carlsberg Sverige hoppas man att ölen ska hamna rätt i den hälsotrend man ser på den svenska marknaden och att lite-ölens framgångar utomlands ska upprepas även i Sverige. - Vi kommer att satsa stort i både media och butik för att driva kategorin Lite och på sikt öka den till 20 procent, säger Anders Tegenkvist, marknadsdirektör på Carlsberg Sverige.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.051